HR-ondersteuning op maat

Een professioneel HR-beleid is cruciaal voor de toekomstbestendigheid van elke onderneming. Steeds meer bedrijven zetten dan ook in op werkbaar werk, retentie en een leeftijdsbewust personeelsbeleid. Op die manier houden ze werknemers zo lang mogelijk gezond en tevreden aan boord, voorkomen ze dat waardevolle kennis, ervaring en competenties het bedrijf verlaten, zorgen ze dat hun werknemers voldoende ervaring opdoen en dat ze gemotiveerd blijven.

In het kader van het sectorconvenant met de Vlaamse overheid werkte het Sociaal Fonds reeds heel wat concrete acties uit rond thema’s als instroom, levenslang leren, werkbaar werk en diversiteit en inclusie.

 

Gerichte communicatie

Aangezien de vele kleine kmo’s in de sector weinig tijd hebben voor een bewust HR-beleid, wil het Sociaal Fonds hen daar gericht in begeleiden en ondersteunen. De sector deelt informatie en HR-tools via volgende communicatiekanalen:

  • De website www.fonds127.be
  • De sociale media: het Sociaal Fonds is actief op Facebook, Instagram en LinkedIn onder de naam @fonds127.be
  • Maandelijkse newsletters (via mail) aan werkgevers en HR-medewerkers
     

Ben je een werkgever of HR-medewerker in de sector en ontvang je de maandelijkse newsletter nog niet? Mail naar info@fonds127.be.

 

Ondersteuning op maat

Het Sociaal Fonds helpt bedrijven in de sector graag op maat verder met advies en ondersteuning rond personeelszaken, onthaal, coaching en opleiding. We helpen je bedrijf op weg met het aanpakken van bovengenoemde thema’s en drempels.

Vraag een bedrijfsbezoek van HR-adviseur Anne Gabriëls aan via anne.gabriels@fonds127.be

De dienstverlening van de HR-adviseur is gratis.